اسماعیل ابوفاضلی
مدیریت دبیرستان دوره اول انرژی مثبت
دارای 19 سال سابقه فعالیت آموزشی
معاون سابق فرهنگی دبیرستان انرژی اتمی
سخن مدیر
دوره نوجوانی، دوره ای پر اوج و بدون بازگشت است. دوره ای که در آن اگر نوجوانان با تربیت صحیح پرورش یابند می توانند تبدیل به نوجوانانی موفق، متعهد و با ایمان شوند که در آینده کشور نقش مهم و بسزایی را ایفا کنند. از این رو دوره اول، دوره ای حساس است که به طور مستقیم در آینده دانش آموزان تأثیر گذار خواهد بود. تلاش ما در دبیرستان دوره اول انرژی مثبت این است که در راستای تحقق این هدف مقدس نوجوانانی مسئولیت پذیر، معتقد و هدفمند تربیت کنیم.توجه به آموزش باکیفیت و منظم، یکی از اهداف اصلی ما در دوره اول است و به منظور دستیابی به این هدف، از برنامهها و ابزارهای متنوعی بهره می گیریم.
اعتقاد ما بر این است که مدرسه به تنهایی نمی تواند در امور آموزشی و تربیتی موفق باشد و حضور مؤثر خانواده ها در این امر بسیار ضروری است لذا همواره در کنار خانواده ها برای رشد و توانمندی فرزندان عزیزمان تلاش می کنیم تا در کنار آنها شاهد پیشرفت روزافزون دانشآموزان امروز و متخصصین فردا باشیم.
اهداف ما
اصلی ترین سرمایه هر خانواده فرزندان آن خانواده اند و مسئولیت اصلی خانواده ها تربیت مناسب فرزندان است. هیچ مسئولیتی سنگین تر از این نیست که پدر و مادری ما را در امر پرورش و آموزش فرزند خود شریک بداند.
آموزش عبادت است. ما اعتقاد داریم آموزش یک صنعت نیست و معلمی شغل نیست. آموزش هنر است و معلمان هنرمندان این عرصه اند. آنچه در این مسیر به آن پایبندیم:
آموزش نیازمند ارتباط دوطرفه است. تعداد دانش آموزان زیاد در یک مدرسه و یک کلاس باعث عدم ایجاد تعامل بین دانش آموزو معلم خواهد شد. ضمنا مشاور پایه باید زمان کافی برای ارتباط مستمر با دانش آموز را داشته باشد. لذا با وجود ظرفیت استاندارد 500 نفری در مجتمع، حداکثر ظرفیت هر پایه به گونه ای درنظر گرفته شده است که ارتباط مستمر بین دانش آموزان، دبیران و مسئولین آموزشی به بهترین شکل ممکن برقرار گردد.
1
2
ملاک دبیرستان در گزینش دانش آموزان استعداد، انگیزه و همراهی خانواده است. لذا هیچ دانش آموزمستعدی به دلایل مالی از حضور در دبیرستان محروم نخواهد شد.
اگر پدر و مادری ما را در امر تربیت فرزند خود سهیم می کند، بداند که از نظر ما معدل و رتبه و دانشگاه مهمند، اما اولویت اول نیستند.
سلامت تربیتی فرزندانمان مهمترین اولویت ما می باشد. پرورش جوانانی سالم، با انگیزه و با بینش صحیح، خطوط اصلی طرحی هستند که نتایج علمی به این طرح رنگ می دهند.
3
4
هیچ فعالیت غیرآموزشی در مجتمع برای دانش آموزان اجباری نیست. اما رعایت اصول اخلاقی و اعتقادی و اجتماعی را شاکله رفتاری خود می دانیم و بستر مناسب برای شکل گیری رفتاری و اعتقادی دانش آموزان را ایجاد می کنیم.
تعامل بین اولیا و مدرسه را نردبان رشد دانش آموزان می دانیم و از نظرات اولیا استقبال می کنیم. اما انتظار داریم اولیا در کار آموزش به ما اعتماد کرده و همراه ما باشند.
5
6
معلمی شغلمان نیست و برای کمک در کنار شماییم. این مجتمع هیچ گاه بنایی بر کار اقتصادی و سودآوری نداشته و نخواهد داشت. لذا شهریه دبیرستان با توجه به هزینه های دبیرستان و با نظر و تایید نمایندگان اولیا تعیین می گردد. با وجود تعداد محدود دانش آموزان و نیز کیفیت کار آموزشی و پژوهشی، مفتخریم که شهریه دبیرستان تا کنون بسیار کمتر از مدارس هم تراز دیگر تعیین گردیده و امیدواریم با همکاری اولیا در این مسیر بمانیم.
دانش آموزان در سن نوجوانی به دنبال الگو هستند و این الگوگیری بیشتر از دبیران و محیط مدرسه شکل می گیرد. بر این باوریم که جدای از توان علمی و اجرایی دبیران و کادر مجتمع، رفتار ، گفتار و منش آنها بسیار مهم است و می تواند در شکل گیری شخصیت دانش آموز و رشد فضایل اخلاقی بسیار موثر باشد از این رو تمامی کادر و دبیران دبیرستان بر اساس موارد فوق انتخاب می گردند.